maanantai 20. elokuuta 2012

Viimeinen etappi: Santa Barbara

Tämä virtuaalinen road trip on kestänyt paljon kauemmin kuin oikea, mutta lähenee vihdoin loppuaan. Pari juttua varmaan tulee vielä myöhemmin, mutta seuraavaksi vaihteeksi jotain muita aiheita.

Buelltonissa söimme aamulla majapaikan tarjoamat paahtoleivät ja muffinssit (harvinaista!) ja hurautimme puolen tunnin ajomatkan Santa Barbaraan. Siinäpä vasta mukava rantakaupunki. Pysäköimme auton rannan edulliselle parkkipaikalle ja vietimme päivän rannan lisäksi lähinnä State Streetin ympäristössä Downtownissa. Kaikkialle pääsi helposti kävellen.

Kekseliäs kerjäläinen oli täyttänyt rannan kävelysillan pielustan tällaisilla (tässä vain pari). Hauskojen ideoiden takana on kuitenkin tosi kyseessä.

vaaleanpunainen pyörä

vaaleanpunainen hetki - näimme muuten paljon hääpareja tuona päivänä

Kaupungin rakennustyyli on espanjalaishenkistä, kuten usein Etelä-Kaliforniassa. Kaupungilla on kuitenkin oma erityispiirteensä: valkoiseksi rapatut talot punaisilla tiilikatoilla. Kävimme katsomassa alueen oikeustaloa, joka edustaa tätä tyyliä.

Santa Barbara County Courthouse

näkymiä oikeustalon tornista

Oikeustalolla oli häät käynnissä. Huone on avoin turisteille seremonian aikanakin, mutta ihan vain kurkkasin.

Kaupunki on tunnettu myös shoppailuparatiisina. Kaikkien isojen tavaratalojen lisäksi sieltä löytyy kujakaupalla pieniä putiikkeja, joita ei ole muualla.

tein Santa Barbarassa koko matkan ainoan vaateostokseni: oranssiraitaisen maksimekon (joka ei oikeasti ole noin oranssi)

Tietenkin merenelävää Santa Barbarassa: lohta korianteripestolla. Ja matkan viimeinen viinilasillinen.

Luulin, että tällaiset simpukka-aiheiset aterimet ovat suomalainen juttu, mutta olen nähnyt aihetta täällä monessa ravintolassa.

kuivuneet lehdetkin ovat värikkäitä Santa Barbarassa

Alkuillasta hyppäsimme autoon ja lähdimme noin neljän tunnin kotimatkalle, jonka aikana päätimme palata Santa Barbaraan joskus viikonloppulomalle.

melkein kotona

1. Ihanaa, kun päästit meidät lukijat mukaan roadtripille. Mahtavia maisemia ja kauniita kuvia, oli varmasti ihana reissu :)

1. Kiitos, ja oli tosiaan todella ihana ja onnistunut reissu :).

2. Oi, näyttää ihanalta! Nyt ihan harmittaa, etten tarttunut tilaisuuteen ja viime vuonna lähtenyt Santa Barbaraan opiskelemaan! :) Näyttää upealta!

Roadtrippiä on ollut muutenkin ihana seurata! Otat muuten huikeita kuvia - valitettavan harvassa blogissa ovat laadukkaita sekä kuvat että tekstisisältö. Sinun blogissasi molemmat ovat priimaluokkaa. :) Jatka samaan malliin!

1. Santa Barbara olisi varmaan kiva opiskelukaupunki :(. Mutta monta asiaahan näissä ulkomaille lähdöissä aina on puolesta ja vastaan. Ja kiitoskiitoskiitos, hymyilen loppupäivän kommenttisi jälkeen :).

3. Ihania kuvia! Santa Barbarassa on kiva kun vanha arkkitehtuuri on sailytetty ja uudetkin talot pitaa rakentaa Spanish-stylea kunnioittaen.

1. Niin, eipä tuonne oikein muu tyyli sekaan sopisi. Espanjalaisvaikutteita sinällään on paljon esim. täällä San Diegossakin, tosin täällä ehkä vähän vapaammin saa rakentaa, alueesta riippuen.

4. Ihania kuvia- vautsi! Jos sua koskaan kiinnostaa suomalaisten 30+ nuorten naisten kanssa syonti yms kahvittelu taalla San Diegossa voit ottaa minuun yhteytta (hheidi@rocketmail.com).
    Todella kaunis blogi, silmat lepaa.

5. Kiitos ihanasta virtuaalimatkasta, todella upeita kuvia. Toivottavasti, oi toivottavasti, minäkin vielä joskus pääsen sinne!