keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Uusi kotisali

Viimeinen isompi askel kotoutumisessa on otettu, sillä olen ostanut kuntosalijäsenyyden. Ykköskriteerinäni oli bodycombat, kakkoskriteerinä sijainti. Les Millsin sivuilta löytyikin yksi sopiva. Täällä salit tuntuvat olevan jäsenyysperusteisia ja yleensä muutaman päivän voi testata ilmaiseksi. Otin viime viikolla yhteyttä tuonne salille ja sovin tapaamisen, jossa esiteltiin sali ja jäsenehdot. Sitten oli kolme päivä aikaa testata salia ja kävin sinä aikana bodycombat-tunnilla. Sen jälkeen olinkin valmis allekirjoittamaan jäsenyyssopimuksen. 

Olen nyt käynyt combatissa jo kahdesti, kahdella eri ohjaajalla, ja ollut tyytyväinen meininkiin. Välispiikeistä tosin menee puolet ohi ja muutenkin olen ollut välillä pihalla, kun on ollut taukoa. Olen tainnut missata yhden kokonaisen ohjelman, sillä siellä on nyt ihan vieraita biisejä, mutta onneksi miksaavat niitä tällä hetkellä myös vanhoihin, tuttuihin biiseihin. Erityisen kivaa on ollut, että molemmat ovat valinneet miksausbiiseiksi ihan suosikkejani vanhoista. Eli kyllä se tästä, kun taas pääsee vauhtiin! Turun Motivuksessa kävin combatissa kerran viikossa ja otan sen tavoitteeksi täälläkin. Kyllähän Turussakin oli ne muutamat vakiosissit, jotka kävivät joka kerta. Mutta itselleni treeni on sen verran rankka, että kerran viikossa on ihan riittämiin, jos meinaan muutakin liikuntaa viikon aikana harrastaa.


Täällä on siitä jännä systeemi, ettei tunneille ole mitään varausjärjestelmää. Ja noilla combat-tunneilla on ollut vaan jotain 15 ihmistä! Eikä siihen (ainoaan) saliin kauheasti enempää mahtuisikaan. Turussahan noille tunneille mahtui varmaan 30-40 jumppaajaa, ne oli aina täynnä ja paikka piti varata mielellään jo päiviä ennen. En tiedä, ovatko jumpat täällä yleensä vähemmän suosittuja vai mistähän on kyse. Tuo paikka on ehkä vähän pienempi kuin Motivus Centrum, mutta ei se mikään ihan pikkusali ole kuitenkaan. Sinällään tietty kiva, kun on tilaa ja ohjaaja pystyy huomioimaan kaikki - ja esimerkiksi huikkaamaan eräällekin tallukalle, jolla oli puoli biisiä väärä jalka edessä...

Iloinen ylläri täällä on kuntosalien edulliset hinnat. Tämän kuukausimaksu on 50 dollaria (n. 38 euroa), joka sisältää kuntosalin, jumpat, spinningin sekä uima-altaan ja vesijumpat. Kympin lisämaksulla saa käyttöön myös tenniskentät. Eikä tämä sali ole mikään hikinen bunkkerisali, vaan mukava, siisti sali, joka tarjoaa asiakkailleen niin kahvit, shampoot kuin pehmoiset pyyhkeetkin. Erityismaksusta on tarjolla myös Gravitya, ohjattua pilatesta laitteilla. Siihen mahtuu korkeintaan viisi kerrallaan ja hinnat on sen mukaiset, mutta olisi sitä hauska edes kokeilla joskus. Jäsenyyteen sisältyy myös pari ilmaista tapaamista personal trainerin kanssa. Ei ne ilmeisesti ihmeitä sisällä, lähinnä opastuksen heidän kuntosalilaitteisiinsa kai. Huomenna näkee, silloin on ensimmäinen tapaaminen. Ai, niin yksi plussa tuossa paikassa on myös se, että jäsenmaksu veloitetaan tililtä kuukausittain. Ei shekkileikkejä!

Nappikuulokkeet ei sovi korviini, niin treenikaverina on nykyään tällaiset ganstakuulokkeet

Iltaisin olemme käyneet usein yhdessä asuinyhteisömme omalla pikkusalilla, jossa tosin olen vain "juossut" ellipsilaitteella ja kirja on vaihtunut väliaikaisesti kuulokkeisiin. Meillä ei nimittäin näy mitään tv-kanavia tällä hetkellä, kun meidän taloon saakin vain yhden firman kanavapaketteja, ja emme ole vielä päättäneet, ovatko ne hintansa arvoisia. Tällä hetkellä meillä on Suomen tv-kaista ja Netflix. Siksipä olemme sattumalta usein olleet salilla The Voicen tai American Idolin aikaan. Siinä katsoessa tulee ihan huomaamatta juostua tunti tai puolitoista. Sykemittari vain välillä huutelee, että voisi vähän hiljentää tahtia, kun sitä on niin keskittynyt ohjelmaan.

5 kommenttia:

  1. Combatista tuli mullekin semmonen kiva tunti ei ihan lemppari mut kuitenkin, kunhan siihen pääsi sisään. Eka kerta oli aika kamala. Mulla on myös sama tahti, että kerran viikossa olen siellä kuitenkin vain käynyt, koska on se rankka. Muina kertoina käyn sitten Bodyvivessa, joka oli eka LesMills tunti, jonne uskaltauduin ja siä mä vaan käyn mielellään edelleen. Combat on kuitenkin parasta näihin tietokoneen tuijottamisen jumittamiin hartioihin venyttelyä lukuun ottamatta. Ja meillä myös Combatit on aina ääriään myöten täynnä, mikä on välillä todella ärsyttävää, kun porukka ei katso minne potkii. Vähän aikaa sitten joku oli saanut potkun päähän, kun siellä oli ollut liian ahdasta.
    Ja salimaksu on kyllä edullinen, mulla jää vielä liikuntaseteleilläkin kuukausimaksu täällä reilusti korkeammaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kanssa kokenut niin, että combat on tosi hyvä laji tietokoneen tuijottajille. Mulla kääntyy siellä tunnilla pääkin enemmän kuin yleensä, kun hartialihakset on vetreytyneet :D. Tosta bodyvivesta en ookaan ennen kuullut, sitä ei myöskään ole tuolla meidän salilla. Les Mills tunneista siellä on mulle uutena bodyflow, jota voisi olla kiva kokeilla joskus.

      Turun Motivuksessa oli ihan sama homma, että combat on ihan täynnä ja välillä joutuu sitten rajoittamaan liikkeitä sen takia, virheliikkeet (ja mun koreografiamuistilla niitä sattuu) on katastrofeja, koko ajan joutuu syynäämään ympäriinsä supertarkasti eikä näe ohjaajaa kunnolla. Olen ihmetellyt, ettei sielläkin ole sattunut noita päähänpotkuja. Joten tuolla on kyllä ihan luksusta siihen verrattuna, niin paljon kuin Motivuksesta tykkäsinkin :).

      Motivuksessa ns. koko päivän superkortti maksaa melkein 90 euroa kuussa, onhan se ero valtaisa. Itse asiassa mun kuukausmaksu on vielä muutaman dollarin halvempi tosta yllä laittamastani, kun tein sopimuksen vuodeksi kerralla.

      Poista
    2. Huh, olipa Motivuksessa kallista! Mä oon pitänyt Elixiaa kalliina, mutta sekään ei ole mitään verrattuna tuohon 90 euroon. Itse käyn siis GoGo:lla, jossa vuoden jäsenyydellä normaalihinta on 60 euroa. Ei siis parane valittaa, tuo on ilmeisesti melko maltillinen vielä.

      Poista
    3. Oho, toi olikin yllätys. Olen aina luullut, että Elixia on Motivusta kalliimpi! En muista nähneeni Elixian hintoja koskaan, niin aina jotenkin ajattelin, että se on varmaan tosi kallis... Tosin toi Motivuksen hinta on yksittäisen kuukauden kaiken kattava hinta, vuosisopimukset ovat halvempia. Motivuksessa on erilaisia paketteja, voi ottaa vain kuntosalin tai jumpat tai treenata halvempina aikoina. Itse kävin kuntosalilla aina halvempina aikoina.

      Poista
  2. Minä olen jotenkin todella huono käymään kuntosalilla. Olenkin miettinyt, jos ostaisi kuntosalilaitteita kotiin - Josko sitten tulisi treenattua enemmän. Kiva kyllä kuulla näistä eroista. Melko hintavaa siellä tuo jäsenyys. https://omasali.fi/kuntosalilaitteet/

    VastaaPoista